Zakladni deklarace NPC
Syntaxe:
<map_name>,<x>,<y>,<facing>TAB<script>TAB<NPC_Name>TAB<sprite_id>,<triggerX>,<triggerY>,<code>
Parametry jsou:
- map_name- Jméno mapy, na které se bude NPC nalézat.
- Píše se v celém svém tvaru tak jako je uvedeno v souboru data.grf např. prt_fild01.gat
 
 
- x, y- Souřadnice na mapě.
- Současnou pozici si mohu zjistit příkazem /where přímo ve hře.
 
 
- facing- Natočení spritu NPC.
- Většinou to býva barva v rozmezí 0-8, ovšem z velké části zaleží přímo na spritu.
 
 
- TAB- Klasický tabelátor 0x08.
- Je důležité, aby tabelator byl vždy na svém místě!
 
 
- script- Klíčové slovo NPC.
 
 
- NPC_Name- Vlastní zobrazované jméno NPC.
- Později se setkáme i s <NPC Name::event label>, ale to vysvětlím jindy :]
 
 
- sprite_id- Číslo obrázku NPC.
- Výběr je omezen na sprity v grf souboru.
- Přidání nového spritu je obtížné.
- Zde přikládám Seznam NPC spritů.
 
 
- triggerX, triggerY- Vymezuje oblast ve které se bude NPC spouštět samo, pokud do ní někdo vstoupí.
- Je to nepovinná část syntaxe.
 
 
- code- Vlastní kód NPC.
 
 
Příklad použití:
- Kód:
prontera.gat,100,100,0	script	Honza	120,{
      mes "Ahoj ja jsem Honza";
      close;
 }
- Výsledkem je:- Jednoduché NPC, které otevře dialogové okno a řekne „Ahoj ja jsem Honza“
 
- Najde te ho v Pronteře na souřadnicích 100, 100 otočené směrem 0
 
 
- Vnitřní volání:- mes- Je to funkce, které se předává řetězec, který je vypsán do dialogového okna.
 
 
- close- Je to funkce, jejiž výsledkem je zobrazení tlačítka „Close“ na dialogovém okně.