[[rebai]]
Rozdíly
Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.
rebai [2013/04/24 19:47] henry vytvořeno |
rebai [2016/09/29 21:49] (aktuální) betr rary ulozeny na reb server |
||
---|---|---|---|
Řádek 1: | Řádek 1: | ||
- | ====== Reb-AI v1.2.0 ====== | + | ====== Reb-AI v1.5.0 ====== |
+ | <html><!--ai_patch=1.5;0;http://creategames.wz.cz/wiki_reborn/RebAI/patch/;--></html> | ||
---- | ---- | ||
- | == Úvod == | + | === Úvod === |
* Jedná se o vlastní, uživatelem konfigurovatelnou umělou inteligenci pro Homunkulus a Homunkulus S. | * Jedná se o vlastní, uživatelem konfigurovatelnou umělou inteligenci pro Homunkulus a Homunkulus S. | ||
* Slouží k napomáhání a celkovému usnadnění ovládání samotného homunkula při pohybu a především v boji. | * Slouží k napomáhání a celkovému usnadnění ovládání samotného homunkula při pohybu a především v boji. | ||
* Díky konfigurační aplikaci, lze tyto vlastnosti snadno a rychle nastavit dle svých představ. | * Díky konfigurační aplikaci, lze tyto vlastnosti snadno a rychle nastavit dle svých představ. | ||
- | * Jelikož jde o stále první verze tohoto AI, je stále co upravovat. V případe **nálezu chyby** nebo **nápadu na vylepšení** mě lze kontaktovat. | + | * Jelikož jde o stále první verze tohoto AI, je stále co upravovat. V případě **nalezení chyby** nebo **nápadu na vylepšení** mě lze kontaktovat. |
- | * > E-Mail: "Gamesline@seznam.cz". | + | * **>> E-Mail: "Gamesline@seznam.cz".** |
- | * > Hra: "Sagara Sosuke". | + | * **>> Hra: "Sagara Sosuke".** |
- | == Co nabízí? == | + | * **>> Skype: "snuptichl".** |
+ | === Co nabízí? === | ||
* Nastavení jako každá jiná (Anti-KS, chování, pomoc alchymistovi, nastavení skillů atd...). | * Nastavení jako každá jiná (Anti-KS, chování, pomoc alchymistovi, nastavení skillů atd...). | ||
* Nastavení pro každý typ homunkula zvlášť. | * Nastavení pro každý typ homunkula zvlášť. | ||
Řádek 14: | Řádek 16: | ||
* Nastavení AFK homunkulus. (Homun přejde automaticky do pasivního módu po uplynutí času vaší neaktivity). | * Nastavení AFK homunkulus. (Homun přejde automaticky do pasivního módu po uplynutí času vaší neaktivity). | ||
* Zaměření nejbližší (stojící) potvory k homunkulovi. ("stojící" -> záhadný důvod Anti-KS...). | * Zaměření nejbližší (stojící) potvory k homunkulovi. ("stojící" -> záhadný důvod Anti-KS...). | ||
- | * Nastavení intervalu neviditelnosti po teleportu / lognutí. (Bohužel homunkula vidí potvory okamžitě :-/) | + | * Nastavení intervalu neviditelnosti po teleportu / lognutí. (Bohužel homunkula vidí potvory okamžitě :-/). |
* Dynamická editace listu přátel + individuální nastavení pro konkrétního přítele. | * Dynamická editace listu přátel + individuální nastavení pro konkrétního přítele. | ||
* Nastavení pohybu hlídky - patrol. | * Nastavení pohybu hlídky - patrol. | ||
* Ukotvení homuncula na vybraném políčku. | * Ukotvení homuncula na vybraném políčku. | ||
- | == Instalace == | + | * **nové >> Automatické opatchování AI při spuštění.** (Konečně nepřijdete o veškeré nastavení při opravě drobných chyb v AI ;-)). |
- | * Obsah souboru 'RebAI_v120.rar' extrahujte do složky s Ragnarokem. (pravý klik > Extrahovat zde). | + | === Instalace === |
- | * Extrahováním by se měla vytvořit / nahradit složka 'AI_sakray', ve které také dále naleznete konfigurační aplikaci 'AIConfig.exe' (Složka 'AI' není prozatím dočasně využívána. **V případě změny zde informace upravím**). | + | * Obsah souboru 'RebAI_v150.rar' extrahujte do složky s Ragnarokem. (pravý klik > Extrahovat zde). |
- | == Konfigurace ve hře == | + | * Extrahováním by se měla vytvořit / nahradit složka 'AI'. Konfigurační aplikaci naleznete ve složce './AI/USER_AI/AIConfig.exe'. |
+ | === Konfigurace ve hře === | ||
* Využití vlastního AI ve hře zajistíte vepsáním '/hoai' do chat okna. Odpovědí na tento příkaz by měla být věta 'Byla aktivovana vlastni AI homuncula.'. | * Využití vlastního AI ve hře zajistíte vepsáním '/hoai' do chat okna. Odpovědí na tento příkaz by měla být věta 'Byla aktivovana vlastni AI homuncula.'. | ||
* Po úpravě nastavení AI stačí relognout, projít warpem nebo použít příkaz '@refresh'. | * Po úpravě nastavení AI stačí relognout, projít warpem nebo použít příkaz '@refresh'. | ||
- | == Stahuj == | + | === Stahuj === |
- | * [23.04.2013]: {{rebai:rebai_v120.rar|RebAI_v120.rar}} | + | == Aktuální verze == |
+ | [09.01.2016]: {{RebAI_v150.rar|Reb-AI v1.5.0}}\\ | ||
+ | // Opraveny chyby při patchování a vyhledávání v databázi monster. // | ||
+ | == Starší verze == | ||
+ | [23.07.2014]: {{RebAI_v142.rar|Reb-AI v1.4.2}}\\ | ||
+ | [21.05.2013]: {{RebAI_v140.rar|Reb-AI v1.4.0}}\\ | ||
+ | [09.05.2013]: {{RebAI_v130.rar|Reb-AI v1.3.0}}\\ | ||
+ | [23.04.2013]: {{RebAI_v120.rar|Reb-AI v1.2.0}}\\ | ||
======== | ======== | ||
---- | ---- | ||
- | === Nastavení konfigurátoru === | + | ====== Nastavení konfigurátoru ====== |
- | * Až bude čas, doplním. ;-) | + | * Po každé úpravě je třeba změny uložit tlačítkem **"Uložit nastavení"**. V v případě, že žádné změny nenastaly, zůstává tlačítko neaktivním. |
+ | * Zastavením kurzoru nad určitou položkou se zobrazí informační bublina s popisem dané položky. | ||
+ | * {{rebai_show_help.png }} | ||
+ | |||
+ | ===== Individuální nastavení pro jednotlivé homunkuly ===== | ||
+ | {{ rebai_hom_win.png?400}} | ||
+ | |||
+ | === Přidání nové taktiky === | ||
+ | {{rebai_c_red.png}} | ||
+ | * **ID a Jméno monstra**: Jsou dvě varianty | ||
+ | - __Vyplnění informací ručně:__ | ||
+ | * **ID**: Zde vepíšeme identifikační číslo konkrétního monstra. ID nalezneme v naší [[http://db.reborn.cz/rodb.cgi?monster=search|databázi]], kde ji lze vidět v závorkách u jména monstra. | ||
+ | * **Jméno monstra**: Vyplníme pouze pro naši orientaci v seznamu. | ||
+ | - __Automatické doplnění využitím integrované databáze:__ | ||
+ | * Klikneme na "Hledat v DB" - otevře se nám okénko s vyhledávačem. Vyhledávání je propojené s Reborn databází, tudíž je zcela aktuální. | ||
+ | * {{rebai_dtb_win.png?200 }}Do kolonky **"ID/Jméno monstra"** napíšeme jméno hledaného monstra nebo rovnou samotné ID monstra, pro vyhledání jeho jména.\\ | ||
+ | * Vyhledání proběhne po kliknutí na tlačítko **"Hledat"** nebo pouhým stisknutím klávesy //enter//.\\ | ||
+ | * Kliknutím na vyhledané monstrum se nám v dolní části okna zobrazí //Jméno//, //ID// a především všechny //Lokace//, na kterých se monstrum nachází. Důležité je zkontrolovat lokace, mnohdy mají monstra stejné jméno, ale jiné ID. :-)\\ | ||
+ | * Kliknutím na tlačítko **"Použít"** nebo //dvojitým kliknutím// na naše hledané monstrum v listu monster se okno databáze zavře a automaticky se vyplní ID a Jméno monstra v nastavení taktiky.\\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | \\ | ||
+ | * **Chování**: | ||
+ | * Nastavíme, zda-li bude homunkulus na monstrum //neútočit//, //útočit//, //útočit první// nebo //útočit poslední//. | ||
+ | * **Skill level**: | ||
+ | * Nastavíme požadovaný //level útočného skillu//. Zvolením //OFF//, homunkulus nebude útočné skilly využívat. | ||
+ | * **Typ skillu**: | ||
+ | * Funguje pouze v případě Homunkulus S, kde volíme, zda bude homunkulus útočné skilly //střídat// mezi starším a nynějším homunkulem nebo využívat útočné skilly pouze starého homunkula //(No Hom-S)// nebo využívat útočné skilly nynějšího homunkula //(Hom-S)//. | ||
+ | * **Odebrat**: | ||
+ | * Odstraní označené monstrum v listu taktiky. | ||
+ | * **Přidat**: | ||
+ | * Přidá nové monstrum do listu taktiky. | ||
+ | * **Obnovit**: | ||
+ | * Vloží nové informace vybraného monstra do listu taktiky. | ||
+ | * Zobrazí se v případě, že se nastavené ID shoduje s už existujícím ID v listu taktiky. | ||
+ | * **Posun položek v listu taktiky**: | ||
+ | * {{rebai_arrow_up.png }} Přesune vybranou položku o úroveň výš. | ||
+ | * {{rebai_arrow_down.png }} Přesune vybranou položku o úroveň níž. | ||
+ | * **Vložení záložky do listu taktiky**: Zajistíme vepsáním //ID// "0". | ||
+ | |||
+ | === Nastavení homunkula === | ||
+ | {{rebai_c_dark_green.png}} | ||
+ | * Zde nemusím moc vysvětlovat. | ||
+ | * **Starší typ homunkula**: | ||
+ | * Platí pouze u **Homunkulus S**, přičemž vybíráme typ našeho předchozího **Non Homunculus S**. | ||
+ | * Tímto určíme jaké má nynější **Homunkulus S** využívat skilly. | ||
+ | * Nastavení skillů staršího typu homunkula se vztahuje k jeho nastaveni. | ||
+ | * **Plošný skill, pokud počet monster >=**: | ||
+ | * {{rebai_area_skill.png}} | ||
+ | * Využitelné pouze u Homunkulus S, které mají plošné skilly. | ||
+ | * Vyšle svůj plošný skill směrem na monstrum, na které útočí. | ||
+ | * Skill je seslán pouze v případě, že na homunkula a na alchymistu útočí celkem takový počet monster, jaký je nastaven. | ||
+ | * Zvolením čísla //0// se plošný skill nevyužije. | ||
+ | |||
+ | === Nastavení skillů === | ||
+ | {{rebai_c_blue.png}} | ||
+ | * **Min. SP**: | ||
+ | * Nastavení minimálního SP pro použití skillu. | ||
+ | * **Level**: | ||
+ | * Nastavení levelu skillu při použití. | ||
+ | * Vybráním //"OFF"// - homunkulus nebude skill vůbec využívat. | ||
+ | |||
+ | ===== Hlavní nastavení AI ===== | ||
+ | {{ rebai_main_win.png?400}} | ||
+ | === Nastavení AI === | ||
+ | {{rebai_c_red.png}} | ||
+ | * **Povolit kill steal**: | ||
+ | * Homunkulus bude útočit i na monstra, která útočí na jiného hráče. | ||
+ | * **Povolit držení homunkula dvojím klikem**: | ||
+ | * Pokud homunkula pošlete na jedno a totéž políčko 2x zasebou (Alt + Pravé tlačítko myšky), zakotví na onom políčku. | ||
+ | * Ignoruje agresivní mód. | ||
+ | * Zruší se překročením maximální vzdálenosti od alchymisty nebo přesunutím homunkula na jiné políčko. | ||
+ | * **Povolit hlídku**: | ||
+ | * V agresivním módu a plném HP homunkula, začne kroužit okolo alchymisty. | ||
+ | * Tento pohyb lze editovat v //"Nastavení pohybu hlídky"//. | ||
+ | * **AFK homun**: | ||
+ | * Po uplynutí této doby v minutách, homunkulus přejde do polo-pasivního módu. | ||
+ | * Při jakékoliv aktivitě alchymisty se vše vrátí do původního stavu. | ||
+ | * Zadáním nulové hodnoty se systém deaktivuje. | ||
+ | * **Upozorňuji, že pokud homunkulus přejde během GM kontroly do pasivního stavu, kontrola pro vás platí nadále.** | ||
+ | * **Čas neviditelnosti**: | ||
+ | * Doba, po kterou nebude po lognutí / teleportu / vysummonení, homunkulus aktivní. //(Původně bych čekal, že ho agresivní monstra budou ignorovat stejně jako hráče, ale není tomu tak :-/)//. | ||
+ | * Zadáván v milisekundách. | ||
+ | * **Skill min. delay**: | ||
+ | * Minimální prodleva po použití jakéhokoliv skillu homunkula. | ||
+ | * Zadáván v milisekundách. | ||
+ | * **Vrátit skilly na původní hodnoty**: | ||
+ | * Obnoví hodnoty minimálních SP a levelů skillů všech homunkulů na standardní nastavení. | ||
+ | * **Kontrolovat patch při spuštění**: | ||
+ | * Po spuštění konfigurátoru se automaticky připojí k internetu a zkontroluje aktuální patch AI pro nejnovější verzi. | ||
+ | * Pokud existuje nový patch, automaticky se nahraje a spustí aplikaci. | ||
+ | |||
+ | === List přátel - Dynamické nastavení přátel === | ||
+ | {{rebai_c_dark_green.png}} | ||
+ | * Dvojím posláním homunkula na políčko dotyčného hráče se hráč přidá / odebere z listu přátel. | ||
+ | * Pokud byl správně **zapsán do listu**, homunkulus okolo tohoto hráče zakrouží. | ||
+ | * V případě že byl **z listu přátel vymazán**, udělá kolem hráče pohyb tvořící znaménko "mínus". | ||
+ | * Po přidání hráče do listu se v konfigurátoru vytvoří nová položka //"Unnamed"//. | ||
+ | * Vybráním položky v listu přátel lze **nastavit jméno** a **chování** k tomuto hráči. | ||
+ | * Po úpravě je nutno kliknout na tlačítko //"Nastavit"//, změny uložit a refreshnout / relognout hru. | ||
+ | * **ID**: | ||
+ | * Identifikační číslo hráče. | ||
+ | * Needitovatelné a slouží pouze pro orientaci. | ||
+ | * **Pomáhat**: | ||
+ | * Pomůže tomuto hráči, pokud na něho bude útočit monstrum. (Povolí kill steal na tohoto hráče). | ||
+ | * **Útočit v PVP**: | ||
+ | * Povolí / zakáže útočení na tohoto hráče v PVP módu. | ||
+ | * **Odstranit**: | ||
+ | * Odstraní hráče z listu přátel. | ||
+ | * **Nastavit**: | ||
+ | * Nastaví informace do listu přátel. Po definitivní uložení je nutné //"Uložit nastavení"//. | ||
+ | |||
+ | === Nastavení dosahu a dohledu === | ||
+ | {{rebai_c_blue.png}} | ||
+ | * **Editovat**: | ||
+ | * Povolí editaci vzdáleností. | ||
+ | * **Max. pohyb od alcha**: | ||
+ | * Vzdálenost od alchymisty, do které se homunkulus může pohybovat. | ||
+ | * **Min. pohyb od alcha**: | ||
+ | * Vzdálenost od alchymisty, kdy se nebude homunkulus vracet. | ||
+ | * **Max. dálka při útoku**: | ||
+ | * Vzdálenost od alchymisty při boji homunkula. | ||
+ | * Po přesažení této vzdálenosti se homunkulus vrací k alchymistovi. | ||
+ | * **Max. dohled od alcha**: | ||
+ | * Určuje vzdálenost od alchymisty, po kterou může být spatřen cíl. | ||
+ | * **Vrátit na původní hodnoty**: | ||
+ | * Vrátí všechny hodnoty na hodnoty standardní. | ||
+ | |||
+ | === Nastavení pohybu hlídky (Patrol) === | ||
+ | {{rebai_c_white_blue.png}} | ||
+ | * Určuje pohyb homunkula při hlídce od čísla 1 do XXX. | ||
+ | * Maximální počet vložených pozic je 325. | ||
+ | * Pole o velikosti 11 x 11. | ||
+ | * Zelené políčko uprostřed pole označuje pozici alchymisty. | ||
+ | * **Levé tlačítko myši**: | ||
+ | * Při kliknutí do pole pohybu se **vytvoří** další pozice pohybu homunkula. | ||
+ | * Při **podržení tlačítka** na vytvořené pozici, lze pozici **přesunovat**. | ||
+ | * **Pravé tlačítko myši**: | ||
+ | * Po **kliknutí** na existující pozici bude pozice vymazána. | ||
+ | * **Vyčistit**: | ||
+ | * Smaže všechny vložené pozice pohybu. | ||
+ | |||
+ | ======== | ||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | ---//[[gamesline@seznam.cz|Henry]] 2013/05/21 23:05// |